2020. április 14., kedd

Rakott fodros kel tofuval

A fodros kelről már annyit, de annyit hallottam, de eddig még soha nem kóstoltam. A múltkor nagyon megörültem, mert vásárlás közben éppen rám mosolygott egy szép csokornyi. Rögtön magamhoz vettem és már csak a megfelelő recept hiányzott a bemutatkozáshoz. Természetesen rengeteg recept közül válogathattam: nagyon örülök, hogy Zsuzsi receptjét választottam. Ez tökéletes entrée volt!


Hozzávalók:
- egy csokor fodros kel (lemértem, 40 dkg volt)
- 25 dkg basmati rizs
- 36 dkg füstölt tofu (az eredeti recept 25 dkg-ot írt, de egy adag 18 dekás, így inkább kettőt használtam)
- kb 5 ek szójaszósz
- 3 dkg kókuszolaj
- 1 db nagyobb hagyma
- 2 dl tejszín
- só, bors, ételízesítő
- a tetejére reszelt (füstölt) sajt


A rizst a kókuszolajon kicsit megpirítottam, ételízesítővel megszórtam és kétszeres mennyiségű vízben puhára főztem.
A füstölt tofut szeletekre vágtam és szójaszószos pácban (szójaszósz, só, bors) hagytam pácolódni. Ezt akár előző nap is össze lehetett volna állítani, de így is nagyon finom lett.
A hagymát apróra vágtam, megdinszteltem, majd a tofut megsütöttem rajta.
A fodros kelt megmostam és egyforma kisebb darabokra tépkedtem, majd sós vízben megfőztem és leszűrtem. Gyorsan elkészült, maximum negyed óra alatt megpuhult.
Ezután már csak az összeállítás volt hátra.


A jénai alját kikentem, a rizst és a tofut rétegeztem és a lecsöpögtetett kelt ráhalmoztam a tetejére. Azt gondoltam, hogy ez a jénai elég nagy, de a végén imádkoztam, hogy a rátornyozott kel-darabkák ne potyogjanak le 😀.
Meglocsoltam a tejszínnel és megszórtam a füstölt sajttal. Forró sütőben 200 fokon összesütöttem egy kicsit és máris lehetett tálalni.


Nagyon finom és egyszerű. És ha még egészséges is...!! 💓
A frissen megsült kel a tetején szinte ropogós lett, így legközelebb mindenképp inkább tepsiben fogom sütni, hogy az összes levélke ilyen chips-szerű legyen. (És akkor még azon sem kell imádkozni, hogy ledől-e a torony.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése