2018. február 11., vasárnap

Kókuszhabos süti

A faluban néhány hónapja esküvőre készült ez a süti. Miután megkóstoltam, elkértem a receptet 😊 Aztán persze egy kis változtatással készítettem el, de így is nagyon finom lett!


Hozzávalók a tésztához:
- 15 dkg vaj
- 15 dkg cukor
- 6 db tojássárgája
- 1 cs. vaníliás cukor
- citromhéj, egy pici a levéből (ez most kimaradt)
- 25 dkg liszt
- 0,5 cs. sütőpor
- 2 ek kakaó

A vajat a cukorral és a tojássárgájával habosra kevertem. A szárazanyagokat összekevertem, majd beleszitáltam a krémbe, elkevertem és egy sütőpapírral bélelt tepsi aljába egyengettem.


Megkentem a tetejét 6 ek finom házi sárgabarack lekvárral.

Közben a 6 db tojásfehérjét elkezdtem habbá verni, amikor már majdnem jó, kanalanként hozzáadtam a 6 dkg étkezési keményítővel (vagy liszttel) elkevert 25 dkg porcukrot és tovább habosítottam. A végén hozzákevertem 20 dkg kókusz reszeléket.
A kókuszos habot elegyengettem a lekváron és előmelegített sütőben közepes hőfokon készre sütöttem - nekem kb 45 perc alatt elkészült.


Amíg hűlt, felolvasztottam egy tábla csokit, kevés olajjal elkevertem és ráöntöttem a süti tetejére.
Az eredeti recept szerint a langyos süteményre 3 tojássárgából és 15 dkg porcukorból készült mázat kell kenni - most tojás-szűke miatt a csokit választottam.😄 De egyáltalán nem bántam meg, mert így is nagyon, nagyon finom!
Frissen egy kicsit még elkülönültek az ízek, de másnapra tökéletesen összeértek: érdemes akár vendégeknek is, előre elkészíteni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése