2017. április 3., hétfő

Red velvet torta

A Pisti születésnapjára valami különlegesebb tortát akartam sütni, és amikor Valentin nap környékén Gizinél megláttam, rögtön tudtam, hogy ez kell nekem! 


A tészta hozzávalóit is az internetről szedtem, egészen pici változtatásokkal:
- 113 gr puha vaj
- 3 ek (22 gr) kakaó - én csak 2 kanállal, 14 gr-ot raktam bele
- 300 gr cukor
- 2 db tojás
- 10 ml vanília aroma - pont nem volt itthon, így vaníliás cukor került bele
- 30 ml pirosfesték - egy tubus Oetker-es festékem volt, sajnos csak 10 ml 😡
- 5 gr só
- 5 gr szódabikarbóna
- 320 gr liszt
- 236 ml író (fél citrom levéhez tettem annyi tejet, hogy kijöjjön a mennyiség)
- 15 ml ecet


Az író "elkészítésével" kezdtem: fél citrom levét összekevertem annyi tejjel, hogy az előírt mennyiség legyen, majd hagytam kicsit állni.
A vajat és a cukrot kikevertem, majd egyesével hozzáadtam a tojásokat, a vaníliát, tovább kevertem. A kakaót és az ételfestéket külön összekevertem, majd a krémhez adtam. A száraz hozzávalókat összekevertem, átszitáltam és elkezdtem az vajas részhez adni az íróval együtt: először egy rész szárazanyag, elkevertem, egy rész író, így is elkevertem - amíg az anyagokból van. A végére maradt íróba belekevertem az ecetet és így kevertem a tésztába. 180 fokra előmelegített sütőben kell sütni - kb 20-25 perc, tűpróba!
Az eredeti leírás szerint kisebb tortaformában külön-külön kell 3 db lapot kisütni, de nincs is kisebb formám (főleg nem három!) így azt találtam ki, hogy a gáztepsiben sütök egy nagyobb lapot. Ekkor még arra gondoltam, hogy majd csíkosra csavarom fel a töltelékkel, de olyan vastag, masszív lett a kisűlt tészta, hogy a végén "kiszabtam" belőle 4 karikát. Így lett egy jó magas tortám!


A töltelék Gizi receptje szerint készült, csak dupla adag mascarponeval:
10 dkg vajat habosra kevertem 15 dkg porcukorral, tovább kevertem 50 dkg mascarponeval és 2 cs. vaníliás cukorral, majd a végén 2 dl felvert (a biztonság kedvéért fixálóval megtámogatott) tejszínhabot forgattam bele. Hirtelen ötlettől vezérelve a végén még egy gyűszűnyi házi szilvapálinkával megbolondítottam.



A lapokat a krémmel rétegeztem, a tetejét és körbe is bekentem vele, majd a tészta leesett darabkáit elmorzsoltam díszítés gyanánt a tetején!
Igazán nagyon különleges: gyönyörű színe van (hátha még lett volna elegendő szinezőm!!) és a krémnek köszönhetően isteni finom! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése