2017. február 21., kedd

Mustáros-mézes pulykamell - 100. bejegyzés!!

Ooopsz!! Máris a 100. bejegyzésnél tartok! Nem gondoltam volna, hogy eljutok idáig, de igazán nagyon örülök! ❤❤❤
Mostanában a Pisti kérésére számüztük a sertéshúst az étkezéseinkből - vagy legalábbis erősen csökkentettük. Így sokkal többször kerül elő a csirke és a pulyka. A szokásos natur sűlt hús és különböző panírozott verziókon kívül igyekszem egy kis változatosságot is vinni bele. 
Legutóbb egy szép darab pulykamellhez találtam a napokban letöltött MyTaste applikáción egy remek receptet - olyan finom, hogy biztosan sokszor fogom még készíteni, így itt a helye a blogon is! 😊


Hozzávalók:
- 1 pulykamell (nekem kb 80 dkg volt)
- 2 ek magos mustár (vagy ha nincs, sima)
- 1 tk só
- 1 kk bors
- 2 ek méz
- 2 ek olivaolaj
- 10 gerezd fokhagyma



Egy kis tálkában összekevertem a mustárt, sót, borsot és a mézet, majd bekentem vele a megtisztított pulykamellet. Egy serpenyőben felmelegítettem az olajat és körbepirítottam a húst. A fokhagymákat deszkán szétlapítottam, majd bedobtam a hús mellé, öntöttem alá 1 dl vizet, lefedtem és puhára pároltam. Kb 40 perc múlva levettem a fedőt és még néhány percig sütöttem, amíg jó sűrű lett a mártás. 
A kedvencünket, basmati rizst főztem hozzá.
A képek sajnos egyáltalán nem adják vissza, hogy ez milyen isteni finom volt!


2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a 100. bejegyzéshez, méltó finomsággal ünnepelted meg. Mi is egyre kevesebb sertés húst eszünk, így jól jön egy-egy finom recept. Recept mentve!! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Drága Gizi! Nekünk nagyon ízlett, remélem (ha kipróbálod) Nálatok is sikere lesz! És hogy szebb fotót csinálsz majd róla, az tuti!! :) :)

    VálaszTörlés