2016. augusztus 5., péntek

Tiramisu - majdnem az eredeti

Sok évvel ezelőtt is már nagyon szerettük ezt az olasz finomságot, amikor szinte még alig lehetett kapni Magyarországon mascarpone-t és vajkrémmel helyettesítettük. Mostanában ritkán csináltam - most sem tudom, miért - inkább az epres verzió került terítékre, főleg amióta saját friss gyümölcsöt tudtam hozzá felhasználni.

De most megkívántam és gyorsan el is készítettem. Az interneten nézegettem a recepteket és a nagy melegre való tekintettel úgy döntöttem, hogy kipróbálom ezt a verziót, amiben nem nyers tojássárgáját és tojáshabot kevertem bele (habár eddig is elkerült bennünket a szalmonella). Picikét változtattam csak a recepten.


Hozzávalók:
- 4 db tojássárgája
- 10 dkg cukor
- 1 kk fahéj
- 1 dl édes bor (eredetileg Marsala, Madeira - nekem BB Muskotályom volt)
- 50 dkg mascarpone
- 3 dl tejszín
- 3 dl erős fekete kávé
- 25-30 dkg babapiskóta
- 1 tk kakaó



Megfőztem a fekete kávét, egy tálba öntöttem és hagytam hűlni.
A mascarpone-t egy kicsit átkevertem - csak fakanállal, nem akartam nagyon megtörni.
A nyers tojás felhasználása helyett egy zabaglione-t készítettem: gőz fölött a tojássárgákat elkezdtem keverni (nem sokáig, nehogy tojásrántotta legyen belőle :) ), hozzáadtam a cukrot, a fahéjat majd a bort és gőz fölött habosodásig, folyamatosan kevergetve 5-10 percig, de nem forrásig főztem. Utána hozzákevertem a mascarpone-hoz.
Kemény habbá vertem a tejszínt és laza mozdulatokkal hozzákevertem a krémhez.


A babapiskótákat egyenként megforgattam a kávéban - gyors mozdulattal, nem áztattam, de néhány darab még így is nagyon megszívta magát - majd egy kisebb tepsi aljára sorba raktam őket. A krém felét rákentem a babapiskótára, majd egy második sort is raktam a kávés babapiskótából és a maradék krémet elkentem a tetején. A kakaót rászitáltam a tetejére.
Irány a hűtő és néhány óra múlva már kóstolhattuk is!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése