2016. augusztus 7., vasárnap

Ribizlis joghurt torta

Régi kolléganőmtől kaptam ezt a receptet sok évvel ezelőtt és rögtön nagy kedvencünkké vált. Persze bármilyen gyümölccsel vagy akár pirított dióval is elkészíthető, de nálunk a ribizlivel az első számú favorit. Főleg most, hogy már saját gyümölcsünk terem a kertben!!



Hozzávalók:
a tésztához
- 3 db tojás
- 3 ek cukor
- 3 ek liszt
a töltelékhez
- 4 dl tejszín
- 15 dkg cukor
- 4 dl joghurt (most görög joghurtot használtam)
- 1 ek zselatin
a tetejére
- lekvár
- gyümölcs vagy pirított dió, mandula



3 tojásból piskótát sütünk. Én úgy csinálom, ahogy anno a Mamától tanultam - a tojássárgáját habosra keverem a cukorral, hozzákeverem a lisztet és a végén óvatosan beleforgatom a habbá vert tojásfehérjét. A kapcsos tortaformába terítem - nekem 26 cm-es - és előmelegített sütőben 200 fokon megsütöm. Gyorsan kész!!


Amíg sül kikeverem a tejszínes krémet: a tejszínt felverem, majd hozzáadom a cukrot és joghurtot. A zselatint elkeverem kevés hideg vízben, picit meglangyosítom és hozzákeverem a habhoz.
A kisült (és kicsit kihűlt) piskóta tetejét megkenem lekvárral - legjobb, ha egyezik a rátett gyümölccsel, de mindenképpen pikáns, erőteljes íze legyen -, én most epres bodzazselét használtam.
Ráterítem a joghurtos habot és gyorsan rápakolom a gyümölcsöket. Célszerű ezt is előkészíteni, ha nagyobb gyümölcsöt használunk picit összevágni előtte, és gyorsan rádobálni a hab tetejére. Ha azt szeretnénk, hogy picit belülre is kerüljenek gyümölcsök akkor óvatosan a tenyerünkkel meglapogathatjuk a tetejét - a ribizli nagyon könnyű, nem szokott lesüllyedni. 
Irány a hűtő és hagyom néhány órát hűlni. 
Nagyon finom, könnyű, igazi nyári desszert!



2017. aug.29. Bográcsoztunk és erre a hűsítő édességre esett a választásom desszertként: mivel most az őszibarack terem, természetesen azzal készült. Amikor kihűlt a piskóta rátettem a tortatálra, arra a sütőforma karikát. Körberaktam őszibarack cikkekkel, majd a közepébe öntöttem a joghurtos-tejszínes krémet - néhány megmaradt barackot összekockázva kevertem hozzá. Gyönyörű magas lett a krém, ami annak köszönhető, hogy nem kézi habverővel csináltam, hanem hagytam a dagasztó-kavaró gépet dolgozni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése