2016. augusztus 10., szerda

Rakott kelkáposzta

A múltkor gyönyörű kelkáposzták kellették magukat a boltban és mivel nagyon-nagyon szeretjük minden formájában, nem sokáig gondolkoztam, hanem gyorsan elhoztam egy szép darabot.
A rakott kelt érdekes módon otthon nem ettük, valahogy kimaradt a Mama repertoárjából, viszont a nagynéném istenien csinálta - azóta is azt a receptet főzöm én is. Szerencsére a Pisti is nagyon szereti a kelkáposztát, minden formájában, így szívesen eszi, ahányszor csak eszembe jut. 
Mi általában a húsos verziót esszük, de ha a Peti is eszik belőle, akkor gombapörkölttel szoktam helyettesíteni a húst és becsomagolom a kellevelekbe - de az már egy másik étel! :-D



 Hozzávalók:
- nagy fej kelkáposzta (az enyém kb 2 kg volt)
- 60 dkg darált hús
- 10 dkg rizs
- 1 ek zsír/olaj
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 tk só
- bors
- 1 tk pirospaprika
- majoranna
- 800 gr tejföl

A kelkáposztát a közepén beszoktam vágni, hogy egyformán puhuljon: enyhén sós vizben kb 15 percig főzöm, leszűröm és hagyom egy kicsit hűlni.
A rizst sós vízben megfőzöm.
Közben a zsiradékon megfonnyasztom a kockára vágott vöröshagymát, félrehúzom a tűzről, elkeverem benne a pirospaprikát, ráteszem a darált húst, azt is elkeverem és csak most teszem vissza a tűzre - így nekem soha nem ég meg, nem lesz keserű a pirospaprika. Megfűszerezem a darált húst - óvatosan, inkább a végén teszek még hozzá ízlés szerint -, a szétnyomott fokhagymát is hozzáteszem, majd sűrű kevergetés mellett megpirítom. Hozzákeverem a leszűrt rizst.
A tepsibe lerakok egy réteg kelkáposzta levelet (kb az egyharmadát az egésznek).


Ráteszem a rizses darálthús felét és néhány kisebb pötty tejfölt.


A következő réteg újra kelkáposzta, hús és tejföl, majd a tetejét beborítom a maradék kel levéllel és megkenem tejföllel. (Lehet megszórni a tetejét pirospaprikával vagy apróra vágott szalonnával - most nem tettem rá semmit, így is finom!) 


200 fokon pirosra sütöttem - kb 45 perc volt nekem. 
Ez jó nagy mennyiség, kb 6 adag, de annyira szeretjük, hogy szívesen esszük három napig! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése