2016. augusztus 5., péntek

Cukkinis finomságok

Szerencsére a cukkini termésünk igazán kielégítő - kiegészítve a spárgatökkel - minden napra nő 1-2 újabb darab. Igyekszem frissen elkészíteni, valami finomságot kitalálni, de amikor hirtelen sok lesz, akkor irány a fagyasztó: tettem el bepanírozva, sütéshez előkészítve (tálcán néhány óra alatt megfagyott annyira, hogy már külön-külön lehetett zacskóba tenni őket, így annyit veszek ki sütéshez, amennyire épp szükség van) és legyalulva is.

Szalonnás-cukkinis lepény, vagy inkább quiche

A receptet a FB-n a főzős csoportban találtam, másodszor csináltam meg, de még nagyon sokszor fogom.


A tésztához 22,5 dkg lisztet összegyúrtam 10 dkg puha vajjal, csipet sóval és 1 db tojással. A nagy melegre való tekintettel betettem a hűtőbe, amíg a töltelék elkészült.
25 dkg szalonnát (eddig bacon-nel és erdélyivel próbáltam - az utóbbi kicsit zsírosabb lett) elkezdtem sütni, majd kb 50 dkg kockára vágott cukkinit tettem hozzá és néhány perc alatt összesütöttem. Amíg készült összekevertem 2 tojást 1,5 dl tejszínnel, sóztam, borsoztam, került bele egy kis szerecsendió és 2 gerezd fokhagyma összezúzva.


A tésztát kinyújtottam, kibéleltem vele a formát, az alját megszurkáltam villával. 


Ráöntöttem a szalonnás-cukkinis keveréket, majd a tetejére a tejszínes tojást.


200 fokra előmelegített sütőben 50 perc alatt készre sütöttem.



Sajtos-cukkinis golyó

Ezt a finomságot már tavaly kinéztem magamnak, aztán valahogy mindig elmaradt, amit utólag már nagyon sajnálok. Most viszont megsütöttem és nem bántam meg!
Az eredeti recept az aranytepsin van és Andi is osztotta meg a FB csoportban.



Hozzávalók:
- kb 60 dkg cukkini
- 1 db tojás
- 10 dkg sajt
- 3-4 ek graham liszt (eredetileg zsemlemorzsa)
- 3 gerezd fokhagyma
- só, bors

A cukkinit megmostam és nagy lyukú reszelőn legyalultam. Megsóztam és hagytam állni egy kicsit. A sajtot lereszeltem, a levet eresztett cukkinit kinyomkodva hozzáadtam, valamint a többi hozzávalóval együtt összedolgoztam. Elég lágy masszát kaptam, egy kicsit aggódtam is, hogy tudok-e ezekből golyócskákat varázsolni. 
Nagyobb diónyi darabokat gömbölygettem belőle, lisztben, felvert tojásban és zsemlemorzsában megforgattam és forró olajban kisütöttem őket.
Most csak egy gyors rizsköretet csináltam hozzá - ezzel is nagyon finom volt - de magában is meg tudtam volna enni az egészet :)


Rakott cukkini/tök

Általában darált hússal és rizzsel szoktam csinálni a rakott dolgokat - nagyon szeretjük az összes zöldséget így elkészítve.
A múltkor viszont volt néhány cukkinim és tököm, viszont elfelejtettem kivenni a mélyhűtőből a darált húst. Így viszont kitaláltam egy mindentbele - amivanahűtőben verziót. Olyan finom lett, hogy azóta újra megcsináltam ugyanígy :)


A tököt és a cukkinit megpucoltam és kiszedtem a magját (csak a nagyobb daraboknál), fél centi széles karikákra vágtam.
A tepsi aljára egy pici zsiradék került, majd beborítottam a karikákkal. Két rétegnyi lett, mindkét réteget kicsit megsóztam.


Egy nagy pohár tejfölt összekevertem 1/4 kg túróval, 1 tömlős sajttal, egyforma apró kockára vágott sonkával és kolbásszal, (ha van itthon, egy kis baconnel), sóztam, borsoztam és 3 gerezd fokhagymát nyomtam bele. Ezt a keveréket szépen eligazítottam a zöldség tetején. Alufóliával betakartam és 200 fokon sütöttem kb 40 percet, majd még fólia nélkül addig, amíg megpirult a teteje.
Könnyű, egyszerű elkészíteni és nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése