2015. február 21., szombat

Mézes krémes

Az egyik kedvenc sütink, és gondoltam ezzel lepem meg a Petit. Nagyon régen sütöttem, aztán egy időben ellustultam, és inkább megvettem a kész lapokat. Úgy is finom volt, de azért a saját sütés mégiscsak más ! Persze az is közrejátszott, hogy a környéken nem árulnak mézes lapokat, de ráadásul van még néhány üveg mézem is, így rászántam magam. 
Arra emlékeztem, hogy kicsit macerás elkészíteni - ami persze így is van, de végül pozitív emlékekkel zárom a projektet és ezentúl sűrűbben fogom elkészíteni !


Hozzávalók: 
  • 15 dkg cukor
  • 2 kanál méz
  • 2 kanál tej
  • 1 tojás
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 45 dkg liszt
Az összes hozzávalót a liszt kivételével gőz fölött 15 percig, jó habzásig főzzük. Még melegen belegyúrjuk a lisztet és négy darabra osztjuk. Külön-külön kinyújtjuk és a lapokat a tepsi hátulján kb 180 fokon 8-10 perc alatt megsütjük. Ilyenkor még kemények a lapok, de a krémtől másnapra megpuhulnak.



A krém hozzávalói: 
  • 1 dl búzadara
  • 0,5 l tej vaniliával ízesítve
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • valamilyen pikáns lekvár (elhagyható)
  • a tetejére 10 dkg csokoládé
A búzadarából a tejjel sűrű pépet főzünk és hagyjuk kihűlni. A vajat a porcukorral habosra keverjük, majd hozzáadagoljuk a kihűlt pépet. Az egészet jól kikeverjük. Az első lapot először megkentem lekvárral, majd a krém harmadával, ráhelyeztem a második lapot, egy picit rányomtam, majd ezt is kentem lekvárral, krémmel. Mind a három lapot megkentem, majd a tetejére került az utolsó, amit olvasztott csokoládéval fedtem be. (Most volt egy kis más sütikből maradt kókuszreszelékem, amit szintén rászórtam.) Utána mehetett az egész a spejzba másnapig.


Mint jól látható, a szélei nem sikerültek egyenesre, de másnap szépen körbe vágtam és felszeleteltem. (A szélei sem vesztek kárba, azok is nagyon finomak voltak !) Nem ettük meg az egészet rögtön, de ahogy teltek a napok egyre finomabb lett - ha ez egyáltalán lehetséges :-).

Lassan vége felé közeledünk a télnek (remélem), de végre sikerült néhány széncinkét lencsevégre kapnom :)

Olyan gyorsak és félénkek, hogy amint közelítek az ablakhoz, máris elrepülnek, de most kicseleztem őket :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése