2014. december 28., vasárnap

Sajtos-sós tekercs

Az ünnepek vége felé még mindig pusztítjuk a bejgliket, de már egy kicsit ilyenkor kezd unalmassá válni: más ízekre vágyunk, akár édesre, de inkább sósra.
Szombaton vendégeket vártunk, igyekeztem mindent előre elkészíteni, hogy minél több időt tudjak én is a vendégekkel tölteni. Törtem a fejem, hogy milyen apró sütit kellene csinálni, egyszer csak a kezem ügyébe került ez a régi recept.
Évekkel ezelőtt nagyon sokszor megcsináltam, aztán valamiért méltánytalanul háttérbe szorult: viszont most nagyon örültem neki, és a többieknek is nagyon ízlett. Igyekszem jobban a fejemben tartani és többször is megsütni, mert tényleg nagyon finom.


A hozzávalók a tésztához: 12 dkg margarin (én most vajat használtam), 25 dkg liszt, 1 mk sütőpor, 1 kk só, 1 dl tej - az egészet összegyúrjuk.
A töltelékhez: 12 dkg margarint vagy vajat, 15 dkg reszelt (lehetőleg füstölt) sajtot, 1 mk sót és 1 kk pirospaprikát összekeverünk.
A tésztákat 3 részre osztjuk, vékonyra kinyújtjuk, majd megkenjük a 3 részre osztott töltelékkel. Szorosan feltekerjük, mint a bejglit és fóliába csomagolva egy napra hűtőbe tesszük. Nagy előnye, hogy előkészítve remekül mélyhűthető, így érdemes nagyobb mennyiséget csinálni és bármikor előkapható.
A rudakat egész vékony karikákra felvágjuk, majd egymás mellé pakoljuk a tepsibe - lehet aránylag sűrűn is.


Forró sütőben 200 fokon kb 8-10 perc alatt szép pirosra sütjük. Vigyázni kell a sütésnél, nehogy megégjen !
Nagyon finom és egyszerű - célszerű egyből két adagot sütni, mert pillanatok alatt elfogy !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése