2014. november 1., szombat

Répatorta

Emlékszem arra a hitetlenkedésre, amit akkor éreztem, amikor először kóstoltam meg ezt a sütit. Akkor nálunk még egyáltalán nem volt divatban és igazán különleges dolognak éreztük. Mondanom sem kell, hogy az összes kolléganőmmel együtt én is rögtön elkértem a receptet - azóta is ezt a fajtát sütöm, szerintem nagyon finom. 
Eredetileg csészével voltak megadva a hozzávalók, de nekem egyszerűbb a hagyományos súlymértékkel dolgozni, így lemértem és átírtam őket magamnak.



Hozzávalók: 
  • 15 dkg vaj
  • 20 dkg kristálycukor
  • 30 dkg finom liszt
  • 3 db tojás
  • 1 db nagy narancs
  • 1 mk sütőpor
  • 2 mk szódabikarbóna
  • 2 mk őrölt fahéj
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 10 dkg őrölt dió
  • 10 dkg mazsola
  • 30 dkg sárgarépa
  • 25 cl rum
  • 10 dkg kókuszreszelék


  1. A sárgarépát megtisztítom, kis lyukú reszelőn lereszelem és a narancslével meglocsolom, majd állni hagyom.
  2. A vajat az egész tojásokkal és a cukorral kikeverem.
  3. Az összes hozzávalót belekeverem és egy kikent/sütőpapírral kibélelt tortaformába simítom.
  4. A sütőt 180 C-ra előmelegítem és kb 50 perc alatt készre sütöm.

A tetejére tehetünk egyszerűen olvasztott csokoládét vagy citrommázat - mi ezzel szeretjük. A citrommázhoz 20 dkg porcukrot összekeverek 3 ek citromlével és 2 ek vízzel - de csak annyi folyadékkal, hogy ne legyen túl folyós. Akkor jó az állaga, ha inkább sűrű és lassan terül szét a torta tetején. Ha megszikkadt a máz, máris kóstolható !


2017.11.13

Ismét, sokadszor is megsütöttem ezt az isteni sütit, de most kicsit variáltam rajta: mivel szép magas a tészta, könnyen kettőbe tudtam vágni és bőven megkentem sárgabarack lekvárral. Szerintem nagyon finom, de nálunk minden csak nagyon finom lehet, amibe sok-sok házilekvár kerül.


A tetejére pedig a Guinness torta mascarponés- fehércsokis kréme került.
A Pisti először kicsit megijedt, hogy nem az eddigi kedvenc mázat látta a tortán, de ez olyan finom volt, mostantól ez a kedvenc 😄


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése