2014. július 14., hétfő

Sárgabarackos-túrós máktorta

A recept ötletét Gizinél olvastam, gyönyörű és nagyon guszta torta. Mivel nekünk már leérett a meggy (sajnos még kicsi a fánk és a mi igényeinkhez képest nagyon keveset terem), viszont a sárgabarackfa szerencsére ontotta a gyönyörű barackokat és nagyon szeretjük a túrós sütiket (és nem is volt itthon mascarpone :) ) egy picit átalakítottam a krémet. Igazán nagyon finom lett, örülök, hogy kipróbáltam ! Csak el ne felejtsem a következő gyümölcs (pl őszibarack) érésekor újra megcsinálni !


Hozzávalók
a tészához 
  • 2 db tojás
  • 8 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 dl tej
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg darált mák
  • 8 g sütőpor
a krémhez
  • 25 dkg túró
  • 15 dkg porcukor (gyümölcsfüggő)
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 50 dkg sárgabarack
  • 2 dl tejszín
a tetejére olvasztott csoki (kb 8-10 dkg)



Először megtisztítjuk és összevágjuk a gyümölcsöt és megszórjuk porcukorral - a mennyiség attól függ, milyen édes a gyümölcs.
A tésztához összekeverjük a cukrokat, a tojásokat és a vajat, majd hozzátesszük a tejet és beleforgatjuk a sütőporos, mákos lisztet.
Előmelegített sütőben 26 cm átmérőjű (lehet kicsit kisebb is, akkor magasabb lesz) vajjal kikent tortaformában 180 C-on tűpróbáig sütjük, majd hagyjuk kihűlni.
A gyümölcsről leöntjük a levét, a gyümölcs felét félretesszük, a másik felét összetörjük és a túróval és cukorral habosra keverjük. (Én általában botmixert használok.) Célszerű megkóstolni, ilyenkor még ízlés szerint tehetünk hozzá egy kis cukrot. A tejszínt habbá verjük és óvatosan belekeverjük a krémbe.
A kihűlt tésztát ketté vágjuk, az alsó lapot megkenjük a krém felével, majd a félretett gyümölcsöket rápakoljuk. Rátesszük a tészta másik felét és a maradék krémmel bekenjük úgy, hogy az oldalára is jusson.
A csokit megolvasztjuk, rácsurgatjuk a torta tetejére és néhány órára hűtőbe tesszük.


3 megjegyzés:

  1. Kedves Sylvia! Nagyon szépre sikerült a Te tortád is, és az ízét eltudom képzelni hogy milyen finom. Nagyon jó ötlet volt a sárgabarack, és az őszibarackkal is teszek majd én is egy próbát. Sajnos nálam már leért a sárgabarack, de a szomszédom fájáról majd csenek pár szemet, és én is megcsinálom ezzel a krémmel. Ha esetleg megengednéd, akkor megosztanám a tortáról készült képet, és a linket a facebook oldalamon, hátha mások is kedvet kapnak hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gizi ! Megtisztelsz, ha felhasználod a képet a "tortánkról" ! üdv !

      Törlés
    2. Köszönöm Sylvia , hogy feltehetem a képet és a linket. Számomra megtisztelő, hogy az én receptem alapján készítetted el. További jó sütést-főzést kívánok. Üdv. Gizi

      Törlés