2014. március 2., vasárnap

Napsütéses március

Csodálatos idővel köszöntött be a tavasz - és sok tennivalóval.
A Pisti korán reggel nekiállt a gyümölcsfák metszésének, és annak ellenére, hogy fáradhatatlanul dolgozott hosszú órákon át, még vasárnapra is maradt néhány fa.

Szépen rendbe hozta mindegyik gyümölcsfa "frizuráját" - nagyon szépek lettek, remélhetőleg ugyanolyan jól fognak teremni is, mint tavaly !


 Úgy döntöttem, hogy a tavaszi nagytakarítás még várhat egy kicsit, és inkább "pékséges" napot tartok. Nem tagadom, hogy megirigyeltem a sok gyönyörű péksüteményt és kenyeret, amiket Lidike szokott sütni, így elhatároztam, hogy én is szakítok a bolti kenyerekkel (persze ha sikerül olyan termékeket előállítanom, amit szívesen fogyasztunk). Kezdésnek egy gyors zsemlét választottam Limarától (amarant nélkül).


Nagyon szépek lettek, bár egy kicsit megszenvedtem vele, mivel először úgy éreztem, hogy kellene még egy kis folyadék a tésztához, a végén viszont túl lágy lett, akkor a liszttel kellett újra eldolgoznom. Szóval lehet, hogy ez Limarának egyszerű és gyors, de engem azért megdolgoztatott. De az eredmény kárpótolt !


Amíg sültek a zsömlék előkészítettem a már jól bevált kiflicskéket, amit már többször megsütöttem a Nosalty-ról.

A harmadik, amit meg akartam sütni, az a mazsolás fonott kalács volt: a receptet és a fonást Farkas Vilmostól lestem el.

Nagyon finom lett, az egyetlen hibája talán, hogy csak egyet sütöttem.
De azt hiszem, a többi finomsággal együtt talán kihúzzuk velük néhány napig ! :-)


Már régóta őrizgetem egy papírlapon egy nagyon egyszerű quiche receptjét, de valahogy soha nem került rá sor, hogy elkészítsem.
Mára mindenképp valami gombásat akartam csinálni, és ez igazán nagyon egyszerű, gyors és finom !
A recept szerinti leírást követtem, ami nem volt túl bonyolult, de alapnak azt hiszem megfelelő. Legközelebb biztosan többféle tölteléket teszek majd bele, akár zöldségesen (vega fogásnak is remek), akár húsosan készítem is el.
A hozzávalók a tésztához:
26 dkg liszt, 13 dkg vaj (margarint használtam), 1 mokkáskanál só és 1 dl víz.
A töltelékhez
kevés zsiradékon megdinszteltem egy hagymát, hozzátettem egy apróra vágott paprikát, 2 gerezd fokhagymát és fél kiló gombát. Sóztam, borsoztam. Amíg néhány perc alatt megpirult a gomba összekevertem 4 db tojást 200 gr tejszínnel (kb 1,5 dl) és apróra vágott sajttal.
Az összeállított tésztával kibéleltem egy tortaformát (piteforma híján ez is tökéletesen megfelelt) úgy, hogy felérjen körbe az oldalára is. Ráöntöttem a tésztára az elkészült gombát és a tojásos keveréket is. Előmelegített sütőben 180 C-on 45 percig sütöttem.
Nagyon jóízű lett, és meglepően kiadós. És szerintem szép is !



2 megjegyzés:

  1. Milyen szép formás zsemléket sütöttél, és a kalácsod is olyan szép fényes mosolygós.

    A tulipánfáért irigyellek ám. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi !
      A zsömlék tényleg formásak, de még nem elég légiesek - van még mit gyakorolni :-)
      Majd ha kinyílik végre a liliomfa, akkor majd teszek fel képet - az is gyönyörű !

      Törlés