2014. március 26., szerda

Egy kis sütés-főzés

Az elmúlt időszak sok szerelése és festése után végre újra a konyhában tüsténkedhettem: kipróbáltam Kocsis Hajni francia zsúrkenyerét. Az eredeti receptet egy picikét átalakítottam - ezt a kényszer szülte, mert nem volt itthon hozzá minden. Viszont nem mertem nagyon eltérni tőle, mert szerettem volna végre egy finom kenyeret sütni. (Na jó, eddig egyet sütöttem, ami viszont sajnos nem lett olyan, amilyennek elképzeltem.)



Hozzávalók: 50 dkg sima liszt, 1 ek. burgonyapehely, 1 ek. szezámmag, 1 ek. búzasikér, 3 dkg friss élesztő, 2 kk. cukor, 3 kk. só, 2 ek. olaj és 3 dl langyos víz.

Az élesztőt felfuttattam a cukros langyos vízben és összekevertem az összes hozzávalóval, majd alaposan kidolgoztam a tésztát. (Nem hagytam a gépre, érezni akartam az ujjaim között - ráadásul nem bízom a gépben !)
Hagytam 1,5 órát kelni, majd kinyújtottam - csak kézzel szétnyomkodtam. A két szélét visszahajtottam, majd fentről kezdve szorosan felcsavartam. Úgy 40 centi hosszú lett a tekercs. Rátettem a zsírpapírral kibélelt sütőlapra és még 30 percig letakarva hagytam pihenni. Közben bekapcsoltam a sütőt 220 C-ra. Mikor újra megkelt, a tetejét bevagdostam és jól bespricceltem vízzel. 30 perc alatt szép pirosra sült. Amikor elkészült jól bespricceltem a tetejét és rácson hagytam kihűlni. Már alig vártuk, hogy megkóstolhassuk !


Ehhez az isteni kenyérhez valami olyan ebéd kellett, amivel ki tudtuk élvezni a kenyeret is. Ezért jutott eszem a lecsós göngyölt pulykamell. Imádjuk a lecsót magában is, de azt is szeretem, hogy nagyon sokféleképpen lehet variálni. Most könnyű dolgom volt, mert előkaptam a mélyhűtőből egy készre főzött lecsót és csak a husit kellett hozzá elkészíteni.

Hozzávalók: 85 dkg pulykamellfilé, 2 db szikkadt zsemle, 2 db tojás, 1 csokor petrezselyem, 2 ek. tejföl, 5 dkg sajt, só, bors, 1 tk ételízesítő.

A húst szeletekre vágtam, kiklopfoltam, sóztam, majd egy kicsit félretettem. A zsemléket apró kockákra vágtam és összekevertem a többi hozzávalóval. A sajtot lehet reszelni is, de én kis kockákra vágtam - szerintem így kicsit más az íze. A leesett húsdarabkákat is belekevertem a töltelékbe, fűszereztem, majd megtöltöttem a hússzeleteket. Minden szelet húst felcsavartam és külön-külön alufóliába csomagoltam. Egy akkora lábosban, hogy jól elférjenek a húsbatyuk annyi vizet melegítettem, hogy mindet ellepje. Sóztam, és amikor forrt, akkor beletettem a húsokat, majd lassú tűzön kb 30 perc alatt készre főztem.
Már csak ki kellett halászni őket a vízből és óvatosan, mert nagyon meleg, kibontani a fóliából. A kész hústekercseket beletettem a forró lecsóba és néhány percig összerottyantottam - kevergetni már csak nagyon óvatosan lehet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése