2013. április 22., hétfő

Virághagymák betemetve

Ma megint sok munkát végeztünk -  főleg a Pisti !
A kapu melletti részt felásta, elgereblyézte (én is segítettem, de azt hiszem gyorsabban haladt, ha nem nyúltam semmihez), aztán elültettük a hagymás virágokat.


A kapu mellé közvetlenül kerültek a kálák, 2 hagyma a vörös vesszejű som másik oldalára is került, de nem akartam őket nagyon összetömöríteni.
A betonfal mellett mindenhova valamilyen őszirózsa magokat szórtam, amit az Irénkétől kaptam. Nem tudom, milyen lesz, de remélem, kihajt !
A mályvabokrok közeibe is végig szórtam, illetve megpróbáltam megmenteni néhány ibolyát a felásási haláltól - bízom benne, hogy jövőre szépen megerősödnek, megsűrüsödnek.
Egy sor kardvirágot ültettem végig a mályvabokrok előtt - nem nagyon sikerült egyenest húzni, de ha kihajtanak és virágoznak, akkor kisebb gondom is nagyobb az egyenesnél.
A betonfal mellett volt még a mályvabokrok mellett annyi hely, ahova a kardvirág óvodát tudtam telepíteni: a Jani bácsi szerint a nagyon apró hagymanövendékeket csak be kell szórni, mint a magokat és jövőre megerősödnek. Beszórtam őket.
A kardvirágok, mályvabokrok végénél a járdára merőlegesen két sorban vannak a dáliák, majd tőlük balra szintén a járdára merőlegesen vannak a tubarózsák.
Még maradt kb 1,5 méter széles rész, amit beültethetek virágokkal - akár egynyáriakat is lehetne - majd még kitalálom, hogy legyen.
Két hét múlva ültetem a következő sor kardvirágot - a garázsban várakoznak a hagymák , hogy ne egyszerre virágozzon az összes.
Ha a Jani bácsi ad még, ahogy ígérte, akkor lesz még egy következő adag is május vége felé - ha nem, akkor is sok gyönyörű virágunk lesz.
Remélem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése