2017. szeptember 6., szerda

Túrós-mákos álom

Ez a receptet nagyon régóta őrizgetem, nézegetem, de valahogy mindig elrettentett, hogy "kicsit" munkaigényesnek találtam. Viszont mellette szól, hogy nagyon szeretjük az összes hozzávalóját: külön-külön és most már biztosan tudom, hogy együtt is. Igazán nem csalódtam - csodálatosan finom sütemény lett. És igen, jól gondoltam, elég pepecselős.


Az elkészítést célszerű a mákos réteggel kezdeni, mivel főzni kell és utána pedig hűlni hagyni.
Hozzávalók a mákos réteghez:
- 50 dkg darált mák
- 7,5 dl tej
- 20 dkg cukor
- 6 dkg vaj
- 2 db tojás
- 2 db citrom reszelt héja
- 8 dkg étkezési keményítő
- 2 tk fahéj
- 1-2 marék mazsola (elhagyható)

A mákot a cukorral, vajjal, citromhéjjal és 5 dl tejjel felforraltam, majd hagytam 10 percig állni. A tojásokat szétválasztottam: a fehérjét habbá vertem, a sárgákat elkevertem a maradék 2,5 dl tejjel és az étkezési keményítővel, az egészet hozzákevertem a mákhoz és folyamatosan kevergetve újra felfőztem, majd félretettem hűlni. A megmosott, beáztatott mazsolát a még meleg masszába belekevertem, majd mikor langyosra hűlt a felvert tojásfehérjét óvatosan beleforgattam.


Közben összeállítottam a tésztát. 
Hozzávalók a tésztához:
- 50 dkg liszt
- 20 dkg cukor
- 1 db tojás
- 20 dkg vaj
- 0,5 zacskó sütőpor

A vajat habosra kevertem a cukorral, hozzákevertem a tojást, majd sütőporral elkevert liszttel összedolgoztam - morzsalékos tésztának kell lennie. A tészta 2/3 részét a vajjal kikent tepsi aljába nyomkodtam, majd elterítettem rajta a mákos krémet.


Hozzávalók a túrós réteghez:
- 75 dkg túró
- 3 db tojás
- 30 dkg cukor
- 2 db citrom leve
- 4 dkg étkezési keményítő (vagy egy főzős vaníliás pudingpor)
- 4 ek olaj
- 1-2 marék mazsola (elhagyható)

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjékből habot vertem. A többi hozzávalót alaposan összekevertem, majd óvatosan a habot is beleforgattam. A túrós krémet rásimítottam a mákos réteg tetejére. A félretett 1/3 tésztát a tetejére morzsoltam, majd előmelegített sütőben 180 fokon 50 percig sütöttem. Mikor langyosra hűlt, megszórtam a tetejét porcukor és mivel már nagyon türelmetlen voltam, megpróbáltam felvágni. Nagyon finom volt, de sajnos a szépség rovására ment: igazából szépen csak a teljesen kihűlt sütit lehet felvágni. 
De igazán nem bántuk, mert valami csodálatosan finom - és persze szörnyen laktató is! (A kalóriákról már ne is beszéljünk!)
Mivel mi lekvár-mániások vagyunk, legközelebb teszek a mákos réteghez néhány evőkanál lekvárt is - vagy nem 😂.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése