2017. szeptember 21., csütörtök

Alexandrin szelet, vagyis a zöld költemény

A sütemény teljes neve, ahogy Stefi barátnőm elnevezte Nibelungizált Alexandrin, de szerintem maradjunk inkább csak az "egyszerűbb" Alexandrinnál. 😄 A sütemény úgy született, hogy vendégeket vártam és a már régóta tervbe vett Flamingó szeletet akartam megsütni. DE nem volt itthon császárkörte aroma vagy piros ételfesték, amivel színezhettem volna és egész nap úgy zuhogott az eső, hogy semmi kedvem nem volt kilépni a házból. Így azzal sütöttem, ami volt itthon. És nagyon finom lett!!


A tésztához:
- 30 dkg liszt
- 10 dkg porcukor
- 5 dkg zsír
- 1 db tojás
- 1 dkg szalakáli
- kb 1 dl tej

Az összes hozzávalót összegyúrtam, majd elosztottam 3 egyenlő részre. Mindhárom tészta darabot külön kinyújtottam és a tepsi hátulján külön-külön megsütöttem.  Kb 140-150 fokon 13-15 perc alatt megsültek és nagyjából 20x40 cm-es tésztáim lettek. Vigyázni kell, mert a szalakáli nagyon-nagyon büdös, de főleg a sütő nyitásánál számítsunk rá, hogy nem csak a szokásos meleg csap ki!



 A krémhez:
- 2 db vaníliás pudingpor
- 6 dl tej
- 1 vaníliás cukor
- 20 dkg vaj
- 25 dkg porcukor
- 0,5 üveg zöldszínű mandula aroma
a tetejére:
- 10 dkg fehér csokoládé
- 1-2 kanál tejszín
- 0,5 üveg zöldszínű mandula aroma
- 10 dkg étcsokoládé

A pudingot a tejjel sűrűre főztem, majd hagytam kihűlni. A puha vajat habosra kevertem a porcukorral, a mandula aromával és a hideg pudinggal is tovább habosítottam, majd a kihűlt lapokat megkentem vele. A tetejére gőz fölött megolvasztottam a fehér csokit a tejszínnel, jól elkevertem benne a mandula aroma másik felét és elsimítottam a süti tetején. Betettem a hűtőbe egy kicsit, majd amikor már megdermedt a gőz fölött megolvasztott étcsokiból csíkokat húztam rá. (Lehet, hogy elég lett volna 5 dkg étcsoki is, de csokiból sohasem lehet sok, így inkább a teljes mennyiséget rácsurgattam 😍)



A lapok másnapra teljesen megpuhultak. Függőlegesen tartott éles késsel szépen lehetett szeletelni és már csak élvezni kellett, ahogy a falatok szétolvadtak a szánkban! ❤

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése