2017. augusztus 21., hétfő

Guinness torta István napra

Mi ilyenkor tartjuk a férjem névnapját és valami különleges tortát akartam neki csinálni, így választottam ezt. Persze lehet, hogy máshol ez már unalmas és mindennapi, de nálunk ez volt az első alkalom. A tészta nagyjából megfelel Nigella receptjének, a tetejére krémet itt találtam. Persze mindegyiket változtattam egy picikét.


Hozzávalók:
- 2,5 dl Guinness sör
- 20 dkg vaj
- 4 dkg kakaó
- 37 dkg cukor
- 150 gr tejföl
- 3 db tojás
- 1 ek vanília aroma
- 27 dkg liszt
- 2,5 tk szódabikarbóna

A vajat megolvasztottam egy lábosban, majd hozzákevertem a cukrot és a kakaót, valamint a sört. Addig kevergettem, amíg elolvadt benne a cukor. Egy külön tálban összekevertem a tejfölt a tojásokkal és vanília aromával, majd a langyos vajas-sörös keverékhez adtam, jól elkevertem. A végén beleszitáltam a szódabikarbónával elkevert lisztet és jól átkevertem. Sűrű palacsinta tésztát kaptam - csak kicsit sötétebbet a szokásosnál 😄. 26 cm-es formába öntöttem és előmelegített 180 fokos sütőben 45 perc alatt megsütöttem, majd hagytam hűlni.



Hozzávalók a krémhez: 
- 10 dkg fehér csokoládé
- 125 gr vaj
- 250 gr mascarpone
- 150 gr porcukor
- 3 ek feketeerdő lekvár

A fehér csokit gőz fölött felolvasztottam és hagytam kicsit hűlni. A vajat habosra kevertem a mascarponéval, majd a langyos csokival tovább kevertem, a végén pedig beleszitáltam a porcukrot, ezzel is kevertem, hogy habos legyen.


A kihűlt, csak épphogy langyos tortát tálra tettem, a tetejére kentem a lekvárt és hagytam teljesen kihűlni. A lekvárt is kicsit magába szívta 😍. A végén rákanalaztam a krémet és nagyjából elsimítottam. Végre nem az volt a cél, hogy szép sima legyen, hanem hogy rusztikus maradjon. Na, ez sikerült! 
Nagyon finom, különleges ízvilágú torta: nem kell megijedni, a sört nem lehet érezni benne! A tészta része tömény kakaó íz, nem száraz, hanem szinte nyasszos, a teteje pedig finom édes. Tökéletes összhatás!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése