2017. július 25., kedd

Mascarpones kókusztekercs

Nagy kedvenceink közé tartozik a kókusztekercs, a hagyományos receptet, amit hosszú évekig készítettem, fel is tettem a blogra
Most is a Peti látogatása adta az apropót, hogy elkészítsem ezt az új receptet, előrelátóan rögtön dupla adagot vettem, de így sem maradt egy szem sem!


Semmiképp nem ajánlom senkinek, hogy csak egy adagot csináljon, mert bizony az tuti kevés lesz, így eleve a dupla adag mennyiségeit írom le 😋


A kakaós részhez 50 dkg darált kekszet összekevertem 20 dkg porcukorral, 2 ek kakaóval, 1 rum aromával (legközelebb rum kerül bele, az mégiscsak finomabb! 😃) 4 dl fekete kávéval és néhány kanál tejjel, hogy jó nyasszos legyen. (Természetesen lehet megbolondítani 1-2 kanál lekvárral is, de én most maradtam az eredeti receptnél)


A krémhez 50 dkg mascarponet kikevertem 20 dkg porcukorral és 10 dkg kókuszreszelékkel. 
A kakaós részt kinyújtottam egy nagy nejlonon, amit megszórtam kókuszreszelékkel, rákentem a krémet, felcsavartam, becsomagoltam a nejlonba és betettem a hűtőbe.


Amikor jól lehűlt szépen lehetett szeletelni. És amíg tartott nem győztem szeletelni, mert ahogy kitettem egy tállal, máris "elpárolgott" és jöhetett a következő adag.
A Pisti már megígértette velem, hogy a hétvégén csinálok egy újabb adagot, de pont ugyanilyet!! 😍


10 megjegyzés:

  1. Ha rumot teszek bele abból kb mennyi kell? Rumaromából nem sok az egy egész üvegnyi, azért az elég intenzív tud lenni :)? Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzsi!
      Először én is csak a felét tettem bele, de aztán kóstolás után úgy éreztem, hogy nem jön ki az íze. Rumból 1-2 evőkanállal tennék bele, de tényleg célszerű megkóstolni, mert mindenki egy picit másképp szereti. Viszont az eredmény szuper lesz, érdemes kipróbálni! 😍

      Törlés
    2. Köszönöm a választ. Érdekes módon nekem a rumaroma mindig erőteljesebb ízt ad , mint a sima rum, azért is kérdeztem abból vajon mennyit teszel.

      Törlés
    3. Néhány napja kipróbáltam egy újabb kókuszos-kekszes receptet, amibe most finom házi barackpálinkát tettem. Kezdtem 1 evőkanállal és nem is kellett bele több, annyival erősebb/markánsabb volt, mint a bolti rum vagy rumaroma. Ha van jó minőségű pálinkád érdemes azzal kipróbálni: nekem nagyon bejött :)

      Törlés
  2. Készen vagyok, hűtőben pihen, kicsit megkóstoltam, hát nem lett rossz :D :D , sőőőt
    Mivel gyerek is eszik belőle, nem vadulnék el egyelőre a pálinka irányban :D :D
    Te ebből 1 vagy 2 rudat csinálsz? Mert én régebben kettőt szoktam de most a tekerésnél ugrott be, hogy nem vettem ketté, így kissé nagyobbak lettek a szeletek, de igazából ez sem baj :) Kicsit lágyabb a krém, mint a megszokott vajas, de szerintem ennek pont ez a lényege.(aztán lehet a hűtőben még "dermed" picit, de nem folyik, csak nem az a tömény, merev vajas) A krémbe én lehet egy picit kevesebb porcukrot tennék, de ez is egyéni ízlés kérdése, ki mennyire szereti édesen. A rummal én sem voltam először túl merész, fél adag ment bele, de valóban mehet bele picit több. Én a tésztába csak 1 evőkanál tejet raktam, de majdnem az se volt fontos, mert így pont jó volt a tésztája,nem volt töredezős, de nem volt ragacsos se, így pont jól lehetett vele a nyújtásnál dolgozni.
    Szóval köszönöm mégegyszer a receptet, elmentettem legközelebbre is. :) Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzsi!
      Remélem azóta elfogyott!:D
      Mivel ez dupla adag, nyugodtan két rudat csinálhatsz belőle - én egy hosszút tekertem, merő lustaságból, de így is finom volt!
      Nagyon örülök, hogy tetszett a recept és köszönöm, hogy kipróbáltad! És még meg is írtad!! :) :D
      Sylvia

      Törlés
  3. Szia Zsuzsa .Biztos finom a recept én megpróbálom édesítőszerrel mivel én cukros vagyok .Remélem úgy is sikerül. Köszi a receptet.Anna

    VálaszTörlés
  4. Javasolnám egy tábla fehér csokit olvasztani a krembe az megköti és jobban szeletelheto de ez csak javaslat nem okoskodás 🙃

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csoki biztosan nem rontja el! Viszont akkor picivel kevesebb cukrot tennék! Ha kipróbáltad majd mesélj!
      Üdv
      Sylvia

      Törlés