2017. július 26., szerda

Almás-kakaós süti

Ezt az egyszerű kakaós sütit a FB egyik sütis csoportjában osztották meg, ott kanalas süti néven futott: mivel a mennyiségek kanállal vannak megadva. A további előnye az egyszerűségen túl, hogy nagyon finom szaftos a belekerült almától.
Már többször elkészítettem apró változtatásokkal, de ez a mostani lett a legfinomabb, így most már muszáj felkerülnie a blogra!



Hozzávalók:
- 4 ek cukor
- 2 db tojás
- 4 ek olaj
- 1 cs van.cukor
- 1 kk fahéj
- 1 nagyobb alma reszelve (nekem most 3 kisebb nyári alma került bele)
- 1 ek rétesliszt
- 3 ek sima liszt
- 1 csapott ek kakaó
- csipet só
- 1 kk szódabikarbóna
- 1 kk sütőpor

A cukrokat a tojással és az olajjal habosra kevertem, a szárazanyagokat külön tálban összekevertem, majd beleszitáltam a habos keverékbe. A végén hozzáadtam az almá(ka)t és enyhén olajozott tepsibe öntöttem. Ez a mennyiség egy kisebb tepsibe elég, az enyém 20x25 cm-es volt.
Előmelegített 180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütöttem.


Amíg sült a tetejére elkészítettem a ganache-t - most fehér csokiból. 😊
1 dl tejszínt gőz fölött felmelegítettem kb 6 dkg csokival. Amikor elolvadt a csoki levettem a gőzről és a kockára tört maradék 4 dkg-ot is elkevertem benne. Már így is rá lehetett volna önteni a kész sütire, de most egy kicsit ki akartam habosítani, így betettem a mélyhűtőbe, hogy mielőbb jól lehűljön.
Az elkészült tésztát még melegen megszurkáltam néhányszor a fakanál nyelével és megkentem finom házi sárgabarack lekvárral. Aztán hagytam hűlni.


A hideg ganache-t kicsit felhabosítottam és rákentem a süti tetejére, majd visszatettem a hűtőbe, hogy a krém a tetején jobban megszilárduljon.
Aztán már csak felvágtam és néztem, hogy amilyen gyorsan elkészült, olyan gyorsan el is fogy! 😍


Régebben az alaptésztát megsütöttem, olvasztott csokit csurgattam rá és maradék cukormázzal "díszítettem".


Az eredeti recept szerinti ganache öntettel a tetején is nagyon finom volt.


Azért ez az "új" verzió eddig a legjobb: igazán különlegessé tette a tésztába szinte beleszivárgó, érezhető és mégsem tolakodó sárgabarack lekvár. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése