2017. május 19., péntek

Tűzoltó szelet

Életemben még csak nem is hallottam erről a sütiről, de valamelyik nap ráakadtam a neten és rögtön megtetszett. Szerencsére volt még egy utolsó üveg meggybefőttem tavalyról, így rögtön hozzá is foghattam. Az eredeti recepthez képest csak egy picit változtattam, de olyan finom lett, hogy így tartom meg.


Hozzávalók:
a tésztához: - 15 dkg liszt, 1 kk sütőpor, 1 cs. vaníliás cukor, 8 dkg porcukor, 8 dkg vaj, 1 tojás

a krémhez: - 1 üveg magozott meggy (esetleg más gyümölcs, pl cseresznyével vagy őszibarackkal is el tudnám képzelni), 2 cs. vaníliás pudingpor, 2-3 ek cukor, 1 kk fahéj és annyi víz, hogy a befőttlével együtt 8 dl legyen

a morzsához: 10 dkg porcukor, 10 dkg liszt, 6 dkg vaj, 1 kk fahéj

a tetejére: 2 dl tejszín, 2 dl görög joghurt, 1 púpos ek porcukor, 1/2 zacskó zselatin, 1/2 dl víz (az eredeti receptben 4 dl tejszín volt és a teteje megszórva fahéjjal)


A tésztához összegyútam a hozzávalókat és egy sütőpapírral bélelt tepsibe elnyomkodtam. (kicsit lágy volt a tészta, így el se kezdtem szenvedni a nyújtással). A kistepsim mérete 17x24 cm, a magassága 4,5 cm. Ez éppen hogy kicsi volt: sülés közben megemelkedett a süti és egy kevés kifolyt az oldalán. 😏
A krémhez leszűrtem a levet a meggybefőttről. A pudingokat felfőztem a cukorral, fahéjjal és vízzel/meggylével.
A tésztára tettem a meggyeket, majd az elkészült és még meleg pudingot is ráöntöttem.
A morzsához valókat csak összedörzsölgettem a két tenyerem között - amikor jól összekeveredtek az alapanyagok egyenletesen rászórtam a puding tetejére. 
Előmelegített 180 fokon kb 40-45 percig sűlt.



Hagytam kihűlni, majd elkészítettem a tetejére a joghurtos habot. Biztosan finom lenne csak a felvert tejszín is, sőt, akár így is lehetne hagyni: finom ropogósra sűlt a tetején a morzsa!
A habot felvertem, mielőtt teljesen elkészült hozzátettem a porcukrot és a joghurtot. A zselatin feloldottam egy kevés vízben, mikróban néhány másodpercig melegítettem és belekevertem a joghurtos tejszínbe. Majd az egészet rásimítottam a süti tetejére és betettem a hűtőbe dermedni. 
Természetesen nem tudtuk kivárni, hogy teljesen megszilárduljon és meg kellett kóstolnunk: szerencsére nem folyt szét, sőt nagyon finom volt! 
Nagyon örülök, hogy véletlenül rátaláltam erre a sütire, mert ezt még sokszor fogom elkészíteni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése