2017. május 24., szerda

Kandírozott citromhéj

Teljesen véletlenül jött az ötlet, hogy hasznosítom a citromhéjakat, de verem a fejem a falba, hogy ez eddig nem jutott eszembe!!


Igazság szerint az idei második adag citromfű szörpöt csináltam. Általában így szoktam csinálni, de most változtattam rajta egy picit: kb 20 szép fej bodzavirág is került bele. A mennyiség is növekedett, 5 liter vízben áztattam a virágokat és a jó sok citromfűvet, amihez 4 db szép nagy biocitromot karikáztam fel. A harmadik napon tettem hozzá 5 kg cukrot, főztem 15 percig, a végén még 10 dkg citromsavval és 2 csipet Na-benzoáttal főztem egy picit. Még melegen üvegekbe szűrtem, dunsztba tettem. Azért egy kis kóstolót hagytam magunknak: nagyon-nagyon finom lett!! Amíg tart a bodza, igyekszem még egy adagot csinálni! 


És miközben szűrögettem, bekaptam egy-két citromdarabkát: finom puha volt a héj és édes a cukros szirupban való főzés után. És akkor jött a villámcsapás: csak nem dobom ki ezeket a finomságokat!!
Gyorsan kihalásztam őket, szépen leszedegettem a még esetleg rajta marad citromhúst (könnyen ment 😊) és kisebb darabokra vágtam.


Utána egy papírtörölközőre tettem őket száradni. (Nem tudom, mennyi ideig kell hagyni, én közben kóstolgattam, mindig finom volt.) Végül másnap délelőttig hagytam szikkadni - amennyi addig maradt! 😂


Egy tányérba öntöttem 2-3 ek kristálycukrot és alaposan megforgattam benne a citromhéjakat. Közben természetesen kóstolgattam, hogy jó lesz-e. Szerintem jó lesz! 😉
Egy kicsi azért maradt, amit eltettem. Nagy terveim vannak vele, hacsak nem eszem meg addig! 😍😋


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése