2017. április 24., hétfő

Túrós habos krémes

A múltkor vettem a Lidl-ben a magyar túró állagától eltérő, tégelyes, jó nagy adag túrót és ebből szerettem volna valami könnyű (állagú és elkészítésű) habos sütit csinálni. Valahogy a pitékhez nem volt most kedvem, így elkezdtem keresgélni a neten és szembe jött velem pont az, amire gondoltam: Juditka konyháján megtaláltam, amire vágytam.


Persze éppen elfogyott már a saját, mélyhűtött leveles tésztám, így igazán kapóra jött Juditka gyors tésztája.
Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 15 dkg vaj
- 1 db tojás
- 1 tk 20 %-os ecet
- 2 ek tejföl
- csipet só

A tésztát összedolgoztam, folpackba csomagolva betettem a hűtőbe. A leírás szerint elég 1-2 óra, de nálam a nagytakarítás elhúzódott, így kicsit tovább pihent a hűtőben. 😉
Lisztezett deszkán a gáztepsi méretére nyújtottam, a sütőpapírral bélelt gáztepsibe tettem, középen elvágtam, így kaptam két 18x30 cm-es tésztadarabot, amit 180 fokon 25 perc alatt megsütöttem, majd hagytam hűlni.



A töltelék hozzávalói:
- 50 dkg krémes túró
- kb 20 dkg porcukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 2,5 dl habtejszin (nekem Hulalám volt itthon)
- reszelt citromhéj - ez most kimaradt

a tészta kenéséhez 4 evőkanál sárgabaracklekvár

A túrót a cukrokkal és 0,5 dl tejszínnel elkevertem (isteni finom krémes volt ez a túró, tökéletes ehhez a recepthez), majd a maradék 2 dl tejszínt habbá vertem és óvatosan belekevertem a túróba.

Az egyik tésztát megkentem 2 ek lekvárral, ráhalmoztam a túrót, majd a másik tészta került a tetejére - amit szintén bekentem 2 ek lekvárral és a lekváros fele került alulra.
Lefedtem folpackkal és betettem a hűtőbe.


Eddig minden ment, mint a karikacsapás! Most jöttek a nehéz részek:megszórni porcukorral (na jó, az még nem volt nehéz), majd éles késsel szépen feldarabolni. A SZÉP-en van a hangsúly! 😂😂 Szerencsére a recés késemmel elég jól sikerült: merőlegesen tartottam a tésztára és úgy vágtam végig. Lehet, hogy jobb lett volna előre felvágni a tetejét, mint a krémesnél szokás? Legközelebb kipróbálom úgy is!
Ahhoz képest, hogy mennyire tartottam tőle elég jól sikerült!


És akkor jött az utolsó, legnehezebb feladat: NEM megenni az egészet egyszerre! 😊


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése