2017. április 30., vasárnap

Sajtos túrós pogácsa

Ma valami sósat akartam sütni és mivel ezt a pogit annak ellenére, hogy nagyon szeretjük, ezer éve nem csináltam gyorsan nekiálltam. Nagyon finom, egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy ez az egyik kedvenc sós rágcsánk. Az viszont meglepett, hogy még nem szerepel a blogon! Azonnal pótolnom kell 😊😊


Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 25 dkg túró
- 25 dkg vaj /eredetileg ráma/
- 1 tk só
- 1 db tojás
- 3 dkg élesztő
- 1,5 - 2 dl tejföl
- 10 dkg reszelt sajt


A vajat kicsit felolvasztottam, majd a sajt kivételével az összes hozzávalóból egy könnyű, ruganyos tésztát gyúrtam. Kinyújtottam, megszórtam a sajt 1/3-ával, összehajtogattam és hagytam állni.
Ugyanezt megismételtem még 2x, közben hagytam 20-30 percet pihenni.
Ismét kinyújtottam, késsel bevágtam a tetejét, kiszaggattam és a tepsibe raktam pihenni.
A hajtogatásnak az egyetlen fontos része, hogy mindig ugyanúgy kell csinálni - így érhetjük el, hogy szép leveles legyen. Én általában vizszintesen kezdem: az alsó egyharmadot fölhajtom, arra a felső egyharmadot, majd balról az egyharmadot középre, amire jön a jobb oldali egyharmad. 


A tetejét megkentem egy tojással és mindegyik tetejére raktam egy kis reszelt sajtot. Előmelegített sütőben 200 fokon szép pirosra sütöttem - kb 20 perc volt nekem. 
Nagyon gyors, egyszerű és elronthatatlan. Ebből elég sok lett, de kevesebbel nem érdemes kezdeni, mert ez a mennyiség is pillanatok alatt elfogy!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése