2017. február 20., hétfő

Feketeerdő-lekváros süti

Jó néhány napot kibírtunk sütemény nélkül, nagyon büszkék is voltunk magunkra, de mostmár igencsak vágytunk valami finomságra. A múltkor vajas kenyérhez megkóstoltuk a nyáron eltett feketeerdő lekvárt: őszintén megvallva isteni finom, de kenyérre kenve kicsit furcsa volt. Alig vártam, hogy valami finom sütihez felhasználhassam!




A lekvárt nagyon egyszerű volt elkészíteni: 1 kg kimagozott cseresznyét (vagy meggyel is lehet) összekevertem 0,5 kg cukorral és elkezdtem főzni. 1 tábla (10 dkg) jó minőségű étcsokoládét kockáztam bele, majd a zselésítővel együtt 3 percig főztem, majd 0,5 dl finom házi pálinkát öntöttem hozzá. Üvegekbe szedtem és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

A süteményhez 5 tojásból sütöttem kakaós piskótát - az egyszerűség kedvéért, illetve mert először roládban is gondolkodtam, nem tortaformában, hanem a gáztepsiben. Aztán közben a sok töltelék mellett döntöttem, így nem csak egyszerűen lekvár került bele, hanem kikevertem egy friss sajtos krémet is - mascarpone híján. (Volt itthon egy fél doboz Lidlis friss sajtom, mascarponem viszont nem 😉)


A sajtos krémhez kimértem 25 dkg friss sajtot (vagy ha lett volna itthon, akkor mascarponet), tettem hozzá 10 dkg porcukrot, 1 cs vaníliás cukrot és könnyedén összekevertem. 2 dl tejszínt habbá vertem és óvatosan összekevertem a cukros sajttal.


A kihűlt tésztát elfeleztem, az egyik lapot jó vastagon megkentem a lekvárral, majd a krémmel. Ráhelyeztem a másik lapot, arra is került egy vékony réteg lekvár és a krémmel beburkoltam a sütit - szerencsére jutott a szélére is! 1-2 órára hűtőbe tettem, felvágtam és máris fogyaszthattuk. 
Igazán nagyon egyszerű, de elképesztően finom lett!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése