2017. február 11., szombat

Burgundi torta Valentin napra

Ezt a receptet hosszú évek óta őrizgetem és mindig terveztem, hogy megcsinálom, de valahogy eddig elmaradt. Most éppen volt itthon felbontva vörösborunk és a sütisütés is aktuálissá vált, így végre elkészült. Nagyon finom, különleges íze van, igazi felnőtt torta. 😉 Valentin nap közeledtével (bár egyáltalán nem ünnepeljük) mivel van egy szív formájú tepsim, abban sütöttem. Kb 18-20 cm átmérőjű kerek tepsinek felel meg a nagysága.


Hozzávalók a tésztához:
- 4 db tojás
- 10 dkg cukor
- 1 cs. van.cukor
- 8 dkg liszt
- 1 kk sütőpor
- 1 csokipuding

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét habbá vertem. A sárgáját kikevertem a cukrokkal, beleszitáltam a sütőporral elkevert lisztet és a pudingport és óvatosan beleforgattam a habot. Vajjal kikent tepsibe öntöttem és előmelegített sütőben  a legalsó rácson 180 fokon kb 35 perc alatt készresütöttem. Hagytam hűlni, majd kettőbe vágtam.


Hozzávalók a krémhez:
- 1 tasak zselatin (20 gramm)
- 2,5 dl vörösbor
- 12 dkg cukor
- 1 cs. van. cukor
- 0,5 citrom leve
- 2,5 dl tejszín



A tejszín kivételével az összes hozzávalót összekevertem egy edényben és addig melegítettem, amíg a cukor teljesen felolvadt benne, majd hagytam hűlni. A tejszínt felvertem, majd a kihűlt boros levet óvatosan hozzákevertem. Hogy gyorsabban dermedjen fél órára betettem a hűtőbe.
A félbevágott tortát megtöltöttem a krémmel.



10 dkg étcsokoládét felolvasztottam, hozzákevertem 1 ek olajat és rákentem a tetejére, majd betettem a hűtőbe legalább egy órára.
A szívem csücskét persze megkapta a Pisti ☺☺💖




2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű tortácska, örülhetett a párod a szívecskédek! Nagyon tetszik ez a krém, és ennyi bortól még be is lehet csípni. Érdekes hogy nem kell bele vaj, nagyon izgatja a fantáziámat, így ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik Neked! Frissen tényleg kicsit lehetett érezni a bort (és az erejét), de mára a maradék teljesen összeérett, nem érződött rajta a vörösbor, viszont nagyon-nagyon finom lett. puszi

    VálaszTörlés