2016. október 23., vasárnap

Habos-túrós sütemény

Nagyon szeretjük a túrós sütiket, a Pistinek az egyik cukrászdai kedvence a Rákóczi túrós - mondjuk azt én is szeretem :). Ez nem pont az, de erősen hasonlít rá és nagyon egyszerű elkészíteni. A recept eredete már a messzi homályba vész: az biztos, hogy valamelyik régi kolléganőmtől származik.


Hozzávalók a tésztához:
- 30 dkg rétesliszt
- 15 dkg vaj
- késhegynyi szódabikarbóna
- 8 dkg cukor
- 2 db tojássárgája
- 1 kanál tejföl
- pici só

Az összes hozzávalót omlós tésztává összegyúrtam és a tepsi aljába (kb 22-38 cm) belenyomkodtam. (az eredeti recept kb 1 cm vastagságot ír és sütőlemezt).



Hozzávalók a töltelékhez:
- 50 dkg túró
- 2 db tojássárgája
- 15 dkg cukor
- 1 dl tejföl
- 0,5 citrom reszelt héja
- 5 dkg mazsola

a tésztára 1 púpozott ek búzadara

a tetejére 4 db tojásfehérje és 15 dkg porcukor

A töltelékhez valókat a mazsola kivételével egy tálba raktam és botmixerrel jó alaposan kikevertem, hogy kellemes krémes állagú legyen. Addig a mazsolát meleg vízben átmostam, majd a végén azt is belekevertem.
A tészta tetejét megszórtam a búzadarával, egyenletesen ráöntöttem a túrót és előmelegített sütőben 200 fokon kb 20 percig sütöttem.


Amíg sűlt a süti felvertem a tojásfehérjét és beleszitáltam a porcukrot.
A félig megsűlt süteményt beborítottam a habbal, visszavettem a sütő hőfokát 120 fokra és visszatettem még kb 1 órára szikkadni, sűlni, amíg a hab rózsaszínű nem lett.
Még langyosan megvágtam, mert nem bírtuk kivárni: ez a külsejének nem tett jót, DE isteni finom volt. Aztán persze hidegen is kóstoltuk, úgy is  nagyon-nagyon ízlett.


Cicero mostanra már teljesen átvette a hatalmat: szentül meg van győződve, hogy ő a főnök :) És tényleg :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése